de 2de week - Reisverslag uit Lombardsijde, België van Iris Edeler - WaarBenJij.nu de 2de week - Reisverslag uit Lombardsijde, België van Iris Edeler - WaarBenJij.nu

de 2de week

Door: iris edeler

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 Augustus 2014 | België, Lombardsijde

Sinds het afgelopen verslag is er weer aardig wat gebeurd! Heel veel leuke dingen en wat minder leuke dingen. Helaas ligt het internet hier er vaker uit dan in en heb ik dus niet eerder een verslag kunnen uploaden…

Zondag 03-08
Op zondag zijn we en dagje naar Oostende geweest. Eerst sochtendsvroeg boodschappen doen, want de winkel sluit om 12.30 en vervolgens met de tram naar Oostende. 40 minuten in de tram zitten en we waren in Oostende. Omdat ik met school al in Oostende was geweest wist ik de weg een beetje en zijn we naar het centrum van Oostende gelopen. Hier eerst wat rond gelopen en toen kregen we best wel trek, dus maar even wat eten. Gelukkig wist ik een zaakje waar wij in de werkweek ook zijn geweest, die voor niet zo veel hele lekkere broodjes klaar maakt. Dus lekker 1/3 stokbrood smöss gegeten!! Nog wat door Oostende heen gelopen en toen maar besloten om terug te gaan. Met de tram totaan Westende bad, en vervolgens even daar geld gehaald en de eerste loom koffer en toen naar de camping gewandeld.

Maandag 04-08
Maandag was een dag met een raar begin. De wekker ging om 8 uur en zoals altijd hebben we dan geen zin om op te staan en blijven we altijd nog even liggen. Tot ik er toch echt uit moest want ik moest naar de wc. Vervolgens kwam ik terug van de wc en bedacht me ineens: O nee, Manon komt vandaag langs. Het was toen bijna 9 uur en Manon is er meestal rond kwart over 9, dus heel snel aangekleed en aan het ontbijt, zodat we bijna klaar waren toen Manon kwam. Even met Manon nog een kopje thee gedronken en besproken hoe het ging, en vervolgens met z’n 3en naar de animatie ruimte voor de knutsel. Met z’n alle even alles klaar gezet en de deuren konden los. Manon gaat dan altijd nog even naar de eigenaar om polshoogte te nemen over hoe zij vinden dat het gaat, en dat was allemaal goed. Toen nog beide even apart met Manon stukje gelopen en toen ging Manon door naar de volgende camping.

Dinsdag 05-08
Dinsdag was mijn kluns dag. Jammer genoeg moest ik vandaag geblesseerd raken.
We gingen smiddags spelletjes doen, waaronder tikkertje en verstoppertje. Tikkertje ging prima en was er gezellig. Toen gingen we verstoppertje spelen, waarbij je de teller is moet aanraken en je naam noemen voordat je je gaat verstoppen. Jammer genoeg stond deze teller boven in een speeltoestel zodat wij er moeilijk bij konden. Ik sprong om hem te tikken maar kwam vervolgens verkeerd terecht… op dat moment was het even auw, maar ben gewoon verder gegaan. Toen we klaar waren begon ik hem wel te voelen en heb ik voor de zekerheid toch maar besloten om mijn enkelbrace om te doen. Savonds met de minidisco, voorzichtig aangedaan en niet gesprongen en in bed een kussen onder mijn matras gelegd, zodat me enkel een beetje hoger lag.

Woensdag 06-08
Woensdag was voor mij een dag om even lekker rustig aan te doen. Sochtends enkel ingetaped en toen om 10 uur geknutseld en om 4 uur spelletjes gespeeld en dan zit de woensdag er alweer op, even eten en dan lekker optijd met het voetje omhoog, Susan is nog even een stukje gaan fietsen, maar mij leek het beter om eventjes rustig aan te doen.

Donderdag 07-08
Donderdag gingen we een kasteel schilderen, om de woensdag had ik al het kasteel geschilderd op karton en donderdag ochtend gingen we samen met de kinderen het kasteel inkleuren. Een groot succes!! De kinderen vonden het er leuk om te doen, en als bewijs van deelname kwam er van iedereen een naam plus een handafdruk op het kasteel!!

Zondag 10-08
Zondag is onze vrije dag, dus dat betekend eerst boodschappen doen en dan weg van de camping! Daarom zijn we maar een dagje naar Brugge geweest! Super leuke stad maar wat een regen die dag. Eerst smorgens al helemaal nat geregend toen we boodschappen gingen doen, want dat moet op de fiets. En toen we in Brugge waren regende het nog steeds. Susan had een paraplu dus dat scheelde al een stuk, maar met z’n tweeen onder 1 paraplu werkte niet zo goed, dus besloot Susan nog een klein parpaplutje te kopen, zodat ik daar in Brugge mee kon lopen, en dan had ze thuis nog een kleintje. Dus vervolgens gewapend met een paraplu Brugge in geweest. Gelukkig wel een aantal momenten droog geweest. Gelukkig was het droog toen we besloten om een rondvaart te doen door Brugge, een half uur door de grachten van Brugge gevaren met een hoop uitleg over de stad, zeker de moeite waard. We waren nog geen 10 minuten uit de boot en toen begon het als een gek te regenen, dus we hadden heel veel geluk gehad. Na nog even langs de chocolade winkel te zijn gegaan, besloten om terug te gaan en in Oostende wat te gaan eten. Vervolgens zijn we terug naar de camping gegaan, en toen waren we het ook wel zat. Jammer genoeg door het lopen beste pijn aan me enkel, dus de rest van de avond rustig aan gedaan.

Het volgende verslag hoop ik sneller erop te kunnen zetten, maar het internet is hier zo slecht, dus je weet maar nooit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 4164

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Ziekenhuis AZ Sint Augustinus Veurne

25 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Camping Zomerzon

Landen bezocht: